Maritza

[223] skola/ UNIVERSITET

Kategori: Vardagen

vi har en lärare som menar att man inte får säga att man går i skolan, man måste säga att vi går i ett universitet. annars kan man förolämpa vissa lärare. vi skrattade.
vad spelar det för roll om man säger skola? det låter väl ändå bättre om man säger vi syns i skolan än om man säger vi syns på universitetet.. eller ska vi på kaffe till universitetet. låter konstigt.
vad vissa saker ska tas på allvar.

jag sitter i skolan nu redan sedan 08.15. döden & gaffel i ögat. ja vill hem.
det är för tidigt för mig nu, jag krälade ur sängen,in i myskläder och släpade fötterna till skolan.
tack och lov för att vi har IT så kan man va på internet lite också.

ikväll är det Ollis Go Gangsta. jag är supertaggad! ska bli jättekul! (: måste via loppis idag och kolla om jag hittar bättre byxor, freddi behöver också något att ha på sig så ska kolla om jag hittar åt honom också.
jag tycker det är jättekul då man får klä ut sig och då det är tema. mer tema!

ridin dirty

Imorgon ska jag ut till Hankmo och hälsa på äntligen och sen tänker jag bara ta det lugnt. Hoppas freddi har samma tanke för jag vill mysa imorgon i lugn och ro <3 har redan varit ute en gång den här veckan så det räcker, ska ta det väldigt alkoholfritt ikväll, vill gå för stämningens skull. hoppas alla är på G och har klätt ut sig!! (:

nu ska vi göra övningar så jag får börja ge upp.. 


KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2010-09-24 | 11:01:34
    Bloggadress: http://saralene.blogg.se/

    Jaa men visst! Vissa envisas me he jåå....

    I tyskland säger man alltid universitet, eftersom "skola" betyder där lågis högis å gymnasie. Men de e ju liksom etablerat där!!! Det är det int här, å de kan man int heller tvinga på nån!!! Speciellt då int våra skolor ens i namnet heter universitet, alltså om man sku gå på typ vasa uni... så kanske man eventuellt sku kuna säga det, men det låter ju helt knäppt här om jag sku börja säga att jag ska fara ti uni... då tror ju folk jag ska traska iväg ti brändö! Jag använder bara ordet universitet då jag pratar me tyskar, så att di int ska tro att jag e typ 16 år ;)

  • Viveka säger:
    2010-09-24 | 15:41:49

    Uni - skola .. Tror det är en generationsfråga.... i denna fråga känner jag mig väldigt ung... ;) Ha en kul kväll med gangstergänget!!

  • mizza säger:
    2010-09-25 | 10:58:27

    ja ja håller me om de där att man kan tro man menar som vasa uni då man pratar om uni. ja tycker man kan säga skola de e ju ett ord för det ställe man lär sig saker på mer än en typ stämpel på hur utbildad man är.. intressant med tyskland :)

Kommentera inlägget här: