Maritza

Brownies

Kategori: Texas 2012

Vi blev så snåla på brownies att vi måste åka till Wal Mart och köpa brownie mix. Det är ganska intressant då man är i USA att då något är "home made" så har man bara hällt ner det från en låda och satt det i ugnen. Hemma så tar man ju och mäter upp mjöl och bakpulver och allt möjligt. Här väljer man en låda med den smak man tycker skulle va god, vi valde Walnut Brownies, häller mixen i en skål, lägger till lite vatten och ägg. In i ugnen. Home made.
 

 

Hemlagade brownies.
 

Annan sak jag måste lägga upp för det är kul är vårt smör. På sprayflaska :)




Så vi sprayar brödet med smör. Det är gott faktiskt fast man inte skulle tro det. Men tydligen innehåller det mindre kalorier :) Nu ska jag gå och äta brownies, vad jag trivs här. Kanske man stannar ... :D
 
 
Mizza

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2012-08-29 | 13:52:30
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Alltså såntdär smör!!!!! Jag har letat här hemma efter spraybart smör, men det FINNS ju int. Blir helt galen. Jag sku liksom behöva det till en massa mat jag lagar, sådär att spraya på översta lagret då man lagar nån låda efter man har bröat. Philpps mamma hade köpt med hem från USA då hon va där och det är megasuperpraktiskt. Varför finns det int här?

    Svar: Hahaha jaa jag antar det är praktiskt, jag tycker det är lite weird :) Jag tycker det fungerar bra med pensel, men kanske det finns i tyskland då ni åker dit, de brukar väl också ha lite småkonstiga saker ;)
    Mizza

  • Sara säger:
    2012-08-30 | 10:13:41
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Nä men det va just det att det int ens fanns i Tyskland, hon hadd köpt det i USA då hon var där. Men alltså jag tycker det verkar lite suspekt att sätta det på typ bröd, haha. Men just i matlagning så tycker jag att det är skitpraktiskt :)

    Svar: haha jå det är lite suspekt.. men det smakar nog bra :) de har varit i viktväktarna så det där är typ mycket nyttigare :D
    Mizza

Kommentera inlägget här: