Maritza

Sista dagen med bil

Kategori: Road trip USA 2012

Igår var nudå iaf vår sista dag med bil. Först åt vi frukost med Linus kompis och hans någon kompis från skolan. Det är lite kul och fördomsfullt med Californien för mycket saker vi har beställt är organiskt och med sallad och latte.. Sånt som man ser rika ungar håller på med på TV. Det var lite kul då pojkarna fick sin Coca Cola och alla tre såg frågande ut. De frågade varför den smakade så konstigt, surprise var den organisk och helt naturlig. Det var också ketchupen till pommes frites. Matstället tillverkade den själv så den var helt organisk... :))

Vi var ännu i OC och Linus åkte iväg med sin kompis någonstans i hans bil och jag körde runt lite själv på jakt efter ett visst par Steve Madden skor, tyvärr hittade jag inte dem. Men jag såg en massa annat skoj, jag var ner till Huntington Beach och tittade. Så otroligt fint och mysigt! Riktigt som man ser på film med ett litet strandsamhälle precis vid stranden. En jättelång vit strand kantad med palmer och folk som joggar, åker rullskridskor och skateboard. Så fint! Vi har nog konstaterat att ska man vara runt Los Angeles så är det kusten som är värd. SÅ mysigt!!
 
Då jag hade upphittat Linus igen inne i Orange ville jag åka ut till Santa Monica och titta. Så vi körde ner till stranden, ett annat ställe som var helt otroligt fint och mysigt! Med såna "vägar" på stranden som folk joggade och cyklade på. Jag tänkte på Jenkki för de hade massa beach volley nät uppsatta på stranden, det såg så mysigt ut att spela där att jag till och med skulle ha kunnat vara med :)

Jag var som ett litet barn (som vanligt) då jag fick hoppa runt med tårna i Pacific Ocean. Så värt och så häftigt!
Jag måste nog säga att jag älskar kusten, var man än är på en kust så är det alltid så fint. Hav är så mäktigt och vackert. Det var eftermiddag då vi kom till stranden, vi var bara en stund och kollade Santa Monica pier och gick runt sedan skulle ville jag se Beverly Hills.
 
Beverly Hills var otroligt fint! Breda städade gator med enorma fina hus! Riktigt fördoms som man tror med grindar, flera dyra bilar på gårdarna och välklippta gräsmattor. Husen var så fina att man bara satt och stirrade då vi körde förbi. Och stora var de också! Så häftigt att se i verkligheten! Vi körde också ner för Rodeo Drive. Man hörde hur bankkorten flämtade av skräck i plånboken. Det såg ut som ett dyrt ställe. Helt sjukt att tänka sig att en del människor bara lever där, i de husen och shoppar endast där på det stället! Helt otroligt, precis som man tror det ska vara och som man sett på film.

Efter det skulle vi äta. Det fick bli Outback nu igen, vi hade annars världens trevligaste servitör som diskuterade the girl with the dragon tattoo med oss. Han höll med oss om att den svenska versionen är mycket bättre än den amerikanska. Han älskade iaf boken. Det var lite rörande nästan för han berättade att hans mamma hade dött och han hade inte lust att läsa efter det fast han brukade älska det. Män som hatar kvinnor- böckerna fick honom att läsa igen och gav honom kreativ lust tillbaka efter att hans mamma gick bort. Jag åt en mumsig efterrätt, det var en att man fick tre efterrätter i en. 7 dollar kostade det och det var hur mycket som helst. Jag åt inte nära på upp allting men det var gott att smaka på flera :)
 
Santa Monica. Se vad mysigt ställe att gå/jogga/rulla på!  :)

Piren vid Santa Monica.
 
Santa Monica <3
 
Leker i vattnet och i sanden..
 
Hav&vågor <3
 
 
Linus och hans skumma vänner .. En gatuartist vid stranden. Linus köpte hans DVD. Herregud är nog enda kommentaren om den.. Alla ska då få tjäna pengar på vadsomhelst


Kör runt i Beverly Hills. Superhäftigt!!
 

Svänger in på Rodeo Drive.
 

Rodeo Drive. Svårt att ta bilder då vi körde men ni kanske ser ändå..
 
 
Min jätteefterrätt på Outback, 7 dollar. Det var inte mycket det! :)
 

Efter dagens alla äventyr tänkte vi ta in på ett motell nära LAX eftersom vi ska åka imorgon. Tror ni det fanns plats? NEJ. Inte vid flygfältet och inte på tre andra heller. Så vi campade i bilen på en parkering. Jag tyckte det var mysigt, tror inte Linus delade min åsikt. Jag har däremot inget mot att sova i bil. Imorse fick vi plats på motellet vid flygplatse så vi förde tillbaka bilen till uthyrningen här nära och så åkte vi air port shuttle tillbaka till hotellet så fick vi det gratis. Mizza fixar :)
 
Ikväll ska vi väl hänga här och skåla lite :) Kanske promenera och äta någonstans. Ha en bra kväll alla andra!
 
Mizza
 
Ps. om någon har bilder från Fantasia, LÄGG UPP! jag vill se! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: