Maritza

Festfixar

Kategori: Sommar 2012

Ikväll ska jag ha fest för att jag ska åka iväg och resa två månader. Det är inte en evighet men alla orsaker är bra för att få ha fest. Jag har ett Americatema så att alla färger går i rött blått och vitt. Jag har också fixat lite Amerika mat. Någon frågade hur man gör Jello shots och mina popcorn så jag fixade till en snabb guide.
 
Jello shots
 
1. Välj en passande smak Jello
2. Följ instruktionerna på paketet om hur mycket vatten du skall koka upp. Värm vattnet tills det kokar.
3. Häll i pulvret och vispa tills det är helt löst i vätskan.
4. Medan vätskan svalnar, ta fram shotglas eller annat du vill hälla det i.
5. Blanda i en passande mängd valfri sprit.
6. Ställ in i kylskåpet och låt stelna minst åtta timmar.
7. Eat responsibly.
 
 
White Chocolate Popcorn
 
1. Poppa två påsar popcorn (inte smaksatt med smör).
2. Smält två plattor vitchoklad i vattenbad.
3. Häll den smälta vitchokladen över popcornen lite i taget och rör ibland så att allting blandas.
4. Strö ut popcornen på smörpapper för att stelna.
5. Njut av dina supergoda popcorn!
 
 
Ha en bra sista arbetsdag på veckan! Nu ska jag iväg och jobba, så taggad för ikväll!
Mizza
Kommentera inlägget här: