Maritza

God Jul från mig och Tom

Kategori: Vinter 2013-2014

Eftersom jag och Tom kommer att fira den riktiga julafton på skilda håll med våra egna familjer firar vi idag julafton tillsammans. Komplett med julklappar och julmat ❤ 
 
Det känns som julen kom ganska plötslig iår, jag har flyt i December (knack i trä). Klar pedagogie magister, hittat jobb för våren, fick stipendie från Victoriastiftelsen och köpt bil. Och nästa helgen blir det Dublin över nyår. Då saker flyter bra tycker jag det nästan blir skrämmande för det känns som inget kan flyta hur länge som helst. Men jag glädjs åt livet som det är just nu i alla fall. 
 
Nu är maten i ugnen, vi ska äta och öppna varandras julklappar efter det. Det känns alltid kul att ge julklappar då de är riktigt genomtänkta. 
 
 
 
I väntan på den riktiga Julafton bjuder jag på en av de enligt mig bästa svenskgjorda julsångerna (orginal Fairytale of New York). Älska översättningen och rösterna. God låtsas Jul allihopa ❤
 
 
/M

KOMMENTARER:

  • erika säger:
    2013-12-22 | 19:03:19
    Bloggadress: http://erikaae.papper.fi

    Vad har du hitta för jobb mizza?! :D

    Svar: som klasslärare på Åland över våren :D wohoo!
    Mizza

  • Anonym säger:
    2013-12-22 | 19:53:47

    Blir Glad i Hjärtat - Julvärme & Kärlek! :)

Kommentera inlägget här: