Maritza

Ljus i tunneln

Kategori: Studieliv, Vardagen, Vinter 2013-2014

Halloj!

Det har varit mycket nu. Inget har tagit upp min tid förutom att bli klar med skolan och på nåt hörn försöka hinna med att vara en vän och flickvän. 
Uppdatering om skolan är iaf att gradun är inlämnad, bunden och väntar på granskning. 
 
Foto från Instagram
 

Det blev två officiella svarta och min blev rosa. Jag är så nervös för att något ska skita sig i granskningen eller språket eller vad som helst som förstör att jag inte blir klar. Obefogat men det finns ändå där. 
 
Jag kan knappt förstå att jag är klar. Med allt. Imorgon ska jag på mognadsprov och så ska jag opponera, så har jag en presentation på tisdag och sen är jag klar med skolan. Förevigt. Schools really out. 
S k ö n t . Mindre  skönt är lärarnas arbetssituation i Österbotten, speciellt just nu. Jag hoppas  att jag ska få ett jobb. Ett vikariat. 
 
Men skönt känns det iaf. På onsdag inleder jag alltså ledighet i väntan på magister pappren. Jag är pedagogie magister i december. Så häftigt. Nu är jag vuxen på riktigt (: 
 
/M
Följ min blogg med Bloglovin
Kommentera inlägget här: