Maritza

Halloweenfest

Kategori: Fest, Höst 2013

Igår var det igen dags för årets födelsedagsfest. Jag fyller på Halloweens så det har nog blivit en riktig tradition, jag har haft en Halloweenfest nu i en massa år. 
Jag bestämde mig att vara Cruella de Vil i år. Jag försökte hitta något superspännande och fantastiskt i London, men då vi var i butiken fick jag brainfreeze och ångest av att det var så mycket folk inne i butiken. Jag prövade några dräkter, men den jag ville ha så var självklart slut. Så det fick bli att gräva i löshårslådan hemma och styra upp något eget i ställe. TADA Cruella de Vil!

Jag försökte söka på youtube hur man sminkar sig som Cruella men jag beslöt mig för att helt göra min egen version. De på youtube var så tantiga. Så det blev dalmatinögonskugga med lila skuggning, dalmatinnaglar och överdrivna ögonbryn. Till det då såklart en pälskappa och röda handskar.

 
Vi ställde i ordning här hemma efter att vi varit till begravningsplan och tänt ljus för älskade och saknade. Gästerna började sakta strömma in och det blev riktigt bra stämning. TACK tack tack så mycket för alla jättefina presenter! Det värmer att bli ihågkommen även i min ålder höhö. 
Jag fixade ihop ett bildcollage men satte med lite extra bilder på begäraaan. Tydligen gick jag villt på med kameran under festen. Kul så, då har man iaf några konkreta minnen från festen (;
 
Efter en bra förfest med high stämning lunkade vi iväg till Ollis. En fin vän önskade en låt till mig och Ollis sjöng, jag kände mig som 18 år igen. Tyvärr lurade det ingen för DJ:n ropade ut min ålder över hela Ollis med namn och allt.. (;

Här kommer i alla fall lite bildregn. Alla var verkligen SÅ FINA. Jag älskar ju alla slags tema/maskeradfester och det är alltid kul då folk satsar! 
 
 
Sabina och jag
 
Cruella och Orange is the New Black,
 
Jag och min finaste Tom!
 
 
Matilda var som vanligt häftigt sminkad. Jag blev rädd då hon kom för hon gömde sig bakom dörren i mörkret då jag öppnade... 
 
Lilla My och Ninja Turtle
 
 
Amanda Annika Matilda
 
Gruppfoto
 


Jag hade en fantastisk kväll! Det var så roligt! Massor med tack till alla som var med och gjorde kvällen minnesvärd! Det är bra att ha så fina vänner! TACK för att ni kom och för att ni tog med er strålande stämning! Goda skratt lever man längre på, det behövs mer och mer för varje födelsedagsfest jag har... (;


Nu är det nog Gonatt om jag någonsin ska stiga upp ur sängen imorgon! 

/M.
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: