Maritza

Så Mycket Bättre!

Kategori: Höst 2014, Youtube

Det svenska tv-programet Så mycket bättre har producerat många guldkorn sen det började. Programmet går i stort sätt ut på att olika artister samlas i ett hus, alla artister får en egen dag då de andra artisterna ska tolka musik som dagens artist har gjort. 
Jag älskade till exempel Lalehs version av Ängeln i rummet och Titiyos version av Ken Rings låt Själen av en vän. 

Nu i helgen var det dags igen. Denna gång var det Amanda Jenssen som tolkade Orups låt När vi gräver guld i USA. Så uttjatad den låten har blivit av alla otaliga Ollisspelningar är jag riktigt imponerad av att man faktiskt helt kunde ge den en ny skepnad, och en riktigt bra dessutom. 
 
Så himla bra! Det finns så många duktiga och begåvade artister och jag tycker om att se på programmet just för att det är så mycket kreativ talang som blandas då unika artister tolkar varandra. 
 
 Amanda Jenssen - When we dig for gold in the USA
 
 
 
Jag lägger med Laleh- Ängeln i rummet och Titiyo- Själen av en vän också för att de är så himla fina!  :)

 
 
 
Enjoy!
 

KOMMENTARER:

  • aansoo.blogg.se säger:
    2014-10-28 | 20:17:02
    Bloggadress: http://aansoo.blogg.se/

    alltså wow, hon är så grym! Själv har jag också gillat Darins version av apan som liknar dig, hette den så? samt astrologen :)

    Svar: Ja jag håller med, helt magisk röst! Jo Darins version var också riktigt bra! :) Det är kul hur annorlunda låtar kan bli beroende på vem som sjunger och gör musiken :)
    Maritza

Kommentera inlägget här: