Maritza

Minnen: högstadiet

Kategori: Höst 2014, Memories

 
Högstadiet har jag redan skrivit lite om , och det finns också mycket fysiskt nedskrivet i anteckningar, inte bara på dator. Som jag redan har sagt så älskade jag att gå i högstadiet. Mycket var nytt, och många firsts var i högstadiet. Första riktiga pojkvännen, första festerna, första dramat... 
Det bästa tror jag var att träffa alla vänner varje dag. Det gör man inte längre, nu är det svårt att hitta tid att träffas. I högstadiet var alla där hela tiden. 

Jag var nog ganska pratig i högstadiet, och jag hade lite svårt att komma i tid till skolan på morgonen ibland vilket resulterade i lite kvarsittningar.. Jag har alltid tyckt om skolan så jag var ganska nördig i skolämnen, i allt förutom matte fysik och kemi, men man kan ju lungt säga att jag hade ett aktivt helgliv också.. (: Jag tror jag kan ha varit ganska högljutt jobbig att undervisa i högstadiet, det skulle ju vara FAB att få ha sig själv som elev nu haha! Jag skulle nog ha varit ganska irriterad på mig som elev tror jag (: Det fanns ju så mycket roligt, typ pojkar kompisar och fester, som måste diskuteras under lektionerna. Jag och Jenkki var dessutom fotoreportrar i skoltidningen och hade lite allt möjligt att diskutera med skolans rektor efter att vi hade skrivit våra reportage. Jag minns att vi en gång blev så irriterade på all censur att vi gjorde ett helt sex nummer som godkändes av skolhälsovården.. (:
Haha ja förutom ens lite busiga och högljudda attityd i skolan så var det ju det där med klädsel också. Shit alltså, halvnaken genom hela högis! Modet då var ju mycket strumbyxor, korta kjolar, korta tröjor och benvärmare. Jag gick nog all in på det där med kort kjol för jag minns att jag blev röstad tvåa på årets kortaste kjol på ett års Årets-åretslista som gavs ut i skolan i slutet av året. Mycket prickar hade jag också, och mycket stora örhängen. Hah tur modet sedan blev oversize (:

Mycket bilder är tyvärr borta och jag är lite ledsen för det är massor med bilder från högstadiet som har försvunnit då någon gammal dator har kraschat. Som tur filmade jag massor i högstaiet! Haha! Men av respekt för de som är filmade och med tanke på vår ålder så får de stanna på min dator. Jag har till exempel flera fester filmade, hela skriba lägret och flera filmer från Carpella där vi brukade hänga aktivt i högstadiet. 

Det var väldigt mycket häng i Karperö, och sedan också häng i Gerby. Till Carpella var det ju inte så långt så vi brukade cykla dit. Shit vilken kondis man hade förr då man cyklade dit varje dag och fram och tillbaka in till stan. Carpellastranden var en plats där vi träffades mycket, och hela Carpella gav namn åt vår tids Skvallerblogg "Carpella forum". Haha! På den tidens Facebook "Banana Island" fanns en sida som hette Carpella forum dit allt skvaller om alla sattes upp. Vem som hånglat med vem, allas drama och vad som hade hänt på alla fester. Vi printade ut alltihopa en gång i gymnasiet men det är lite oklart var det är nu och hela Banana Island är borttaget idag. 

Sådär kort sammanfattat är väl det det om högstadiet. Lite bilder hittade jag också, men som sagt är mycket borta. Det känns ändå inte som man gick ut högstadet för så jääättelängesen men vi hade ju faktiskt 9D 10år klassträff från högis i augusti i år (: Roligt att det ännu är så skoj att träffa alla man gick med då! 
Då vi slutade nian minns jag att jag var väldigt osäker på vad jag ville göra efter högstadiet. Till slut blev det ändå Korsholms Gymnasium men det är en annan historia (;
 


MYCKET fester och vänner! <3
 


Skola och vänner (: Bild 1: Krysset. Bild 2: Talangjaktsvärdar på skolans talangjakt whoop! Har alltid tyckt om att dra program. Bild 3: Haha mode Jenkki och mode Mizza. Sista bilden är jag glad på väg på julfest hah! (:


Lite selfies. Men tog inte så mycket sånt då och mycket är borta och tillsammans med andra. Men jag var blond, fånig och liten (: 


Och så var det ju den första stora kärleken också. Den är nog alltid speciell. Det är mysigt hur mycket vi-mot-världen känsla man har då och det sättet man är kär på. (: 
 

Mer än så kanske jag inte har att säga om högstadiet nu. Det var sammanfattningsvis mycket kompisar, bus, sena sommarnätter, fester, killar, kärlek, drama och allt annat som hör till att växa upp och vara tonåring. Jag är så glad och tacksam över att jag har så underbara minnen från den tiden och att jag kan se tillbaka med varm nostalgi. Jag skulle inte ändra något och det var så roligt då det varade. Allt var nytt och magiskt och allt var så barnsligt ansvarslöst på något sätt. (: TACK åt alla er fina människor som var med på den tiden och var med och skapade alla fina tonårsminnen som jag nu har. (hälften av allt kan jag inte dela men som tur så minns jag det iaf.. ;)

Mizza
 
Kommentera inlägget här: