Maritza

Italian street food i Kampot

Kategori: Backpacking 2015/2016

Jag måste bara kort skriva om ett litet gatukök i Kampot som ligger mitt i smeten av andra lokala gatukök. 
Det intressanta med detta ställe tycker jag är att det är pyttelitet och italienskt, men ändå har jag fått höra om det av flera olika backpackers innan jag ens kom till Kampot. 
Och ja, maten var jättegod! så häftigt att man ens kan laga sån mat i ett så litet kök! 
Och det var inte så dyrt heller, min ravioli var 3,50 dollar och ölen 0.75 dollar. Han som äger Ciao lagar all mat helt from scratch, vilket är häftigt tycker jag speciellt med tanke på kökets storlek :)
 
Och än en gång, bilderna är inte de bästa. Min kamera är stendöd så telefonen får duga tills jag får en ny laddare.. 
 
Så om ni är i Kampot, ät på Ciao som ligger mellan old market och the old bridge!

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2015-12-06 | 19:57:37
    Bloggadress: http://www.mariasmemoarer.com

    Italienare har verkligen förmågan att ploppa upp ÖVERALLT! ;) De flyttar ju tydligen gärna runt i världen :) Nästan halva Teneriffa tycks ju vara italienskt numera också :D

    Svar: jasså :) men det är bara bra för deras mat är SÅ god :D
    Maritza

  • Sara säger:
    2015-12-07 | 11:23:41
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Åh mys och gott :D där skulle jag definitvt äta :D

    Svar: jo supermys! de hade billigt vin också ;)
    Maritza

  • Sara säger:
    2015-12-08 | 22:18:32
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    score :D

Kommentera inlägget här: