Maritza

Köra runt på landet

Kategori: Backpacking 2015/2016

 För några dagar sedan så hyrde jag en scooter och körde runt på landet utanför Kampot, Kambodja. Det är verkligen jättefint då man kör runt själv och kan upptäcka små vägar och byar som man annars inte skulle se. Det är dyrt att hyra scooter här så jag hyrde bara en dag.
Jag körde till the Pepper Farm, Kampot är känt för peppar, till the Secret Lake och till grottorna. Mitt brännsår är ännu inte tillräckligt bra för att klättra i grottor tyvärr :/ Det var lite synd. Men ändå fint att se utifrån.
 
Jag har haft en väldigt lugn dag, känns som jag är redo att dra vidare. Jag har en hel dag kvar här, på onsdag blir det Sihanoukville igen två dagar och sedan tillabaka till huvudstaden. Ska faktiskt bli skönt att komma in till en större stad igen :) 
Så här är allting bara lugnt och skönt. Hoppas allt är bra hemma med er! <3
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Viveka säger:
    2015-12-07 | 12:51:23

    Så fridfullt det ser ut! :) Långt ifrån städernas hank och stör! Puss och kram! Fridens liljor och må väl!

Kommentera inlägget här: