Maritza

Sista dagen i Kambodja

Kategori: Backpacking 2015/2016

Phnom Penh
Dag 70
 
Idag var min sista dag i Kambodja. Jag har varit här en månad nu och flyger vidare till Thailand, Bangkok, tidigt imorgon. 
Kambodja är ett vackert land med trevliga människor och en väldigt fin kultur trots en mörk historia. 
Jag har också nu lyckats resa i Kambodja utan att tappa bort något, bli bestulen eller andra större missöden. Det var ju väääldigt nära dock med min lilla nattbussincident, men jag tror the Buddha magic räddade mig där :) 
Så inga stora skepp har seglat omkull, bara små saker som jag har konstaterat händer alla som backpackar i Asien. Det är väldigt svårt att hitta någon som backpackar som inte har en sjukdomshistoria, en historia om en skada eller om en olycka från deras resa. 
Jag har ju lyckats med få ett infekterat brännsår på benet av en "motobike" som nu vecka 4 har läkt, fått en allergireaktion mot antibiotika som ledde till en kul natt på badrumsgolvet och en matförgiftning. Not too bad. 
 
Så från Kambodja tar jag med mig måånga fina minnen, nya bekantskaper och nya erfarenheter. 
Aukun för mig för denna gång och vi hörs från Thailand :) 
 
 

KOMMENTARER:

  • Viveka säger:
    2015-12-16 | 17:21:02

    Aukun Aukun! :)

Kommentera inlägget här: