Maritza

Spadag på Banteay Srey project

Kategori: Backpacking 2015/2016

Kampot
Dag 60
 
Namaste från Kampot!
Kampot är en ganska liten stad i södra Kambodja som inte ligger långt från Kep. Jag tänkte att jag kan spendera några dagar här innan jag ska möta min kusin i Sihanoukville :) 
 
Igår hade jag en superdag! 
Jag hyrde en vespa och hittade på egen hand (!) ut till Banteay Srey project women spa. Det är ett SÅ FINT litet spa bara för kvinnor som ligger lite utanför centrum. Det fina med just detta spa är att det jobbar med kambodjanska kvinnor, ger dem spa utbildning, lär dem engelska och matematik för att de ska kunna få ett bättre liv och ett bra jobb. Det understöder jag fullt! Så därför valde jag det spa istället för något annat, bra saker ska man stöda. Om ni vill läsa mer om deras mission klicka här.
Förutom att Bantteay Srey stöder en bra sak så har de supergod mat, smoothies och fruktdrinkar där. Man kan komma dit och simma en stund i floden och koppla av på terassen med en smoothie efteråt. 
Igår då jag var där hur länge som helst gjorde jag först en helkropps scrub (skönt att få ren hy) och sedan reflexologi massage. De har också yoga så jag var med på Yinyoga på kvällen. 
 
REKOMMENDERAR verkligen om ni är i Kampot! 
Man kan också vara voluntär där, vilket skulle vara så underbart om jag skulle ha några spa skills ;)
 
 
Som vanligt blir det korta inblickar med telefonbilder, men vill ändå spara minnen och dela upplevelser med er :) Internet fungerar helt okej här så det laddar upp bilder och blogginlägg.
Ha en bäst dag!
xx

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: