Maritza

Att resa själv

Kategori: Vinter 2015

Då var det dags att segla iväg hem igen mot Vasa. Det har varit riktigt skönt att få bli lite bortskämd och ompysslad av mamma några dagar. Sportlovet rusar alldeles för fort. 
 
Jag sitter nu själv på Viking Grace och kollar serier. Jag är ganska van att resa utan sällskap och hittar sätt att roa mig själv tills jag är framme. Ett minus med detta dock är att ingen kan vakta ens saker på ens plats om man måste eller vill gå iväg en stund. Oftast lämnar jag nog saker på min plats och går i alla fall. Då jag var i Texas så tyckte mina kompisar att jag var jättekonstig som bara satt ner väskan i butiker och sånt, men jag är inte så överdrivet rädd för att någon ska ta mina saker i princip framför mig på den korta stunden jag är borta. Det handlar nödvändigtvis inte om att jag litar på andra människor det är mer det att jag tycker att det vore rent korkat att sno något från min plats då det
1) finns en massa vittnen överallt runt mig nu på färjan 2) inte vet när jag kommer tillbaka 3) jag kan stå och glo rakt mot mitt bort och ta fast dem direkt. 

Så jag litar inte på människor, men på att ingen är så korkad att man tar grejer rakt framför vittnen och mig ;)
Kanske jag är den enda? Jag tror kanske att folk i allmänhet är mer försiktiga med sådant än jag ... :) 
 
Anywaysss, för att resa själv och inte bli totalt uttråkad tycker jag att det är viktigt att sitta på en plats med folk runt sig, det motverkar rastlösheten. Ha med en dator och/eller böcker/tidningar att läsa. Skol/jobbarbeten är också bra om man har en dag med höga ambitioner att få något gjort så är det praktikst. Bekväma kläder är också bra och att se till att all elektronisk utrusting är laddad innan man behöver den. På färjan här är det bra för det finns uttag så man slipper bli batterilös :) 
 
Nu ska jag lämna saker på min plats och jogga fram och tillbaka till Taxfreen innan jag kollar vidare på serier jag har missat. Vi hoppas datorn är kvar då ;) 
 
Haha igen  dessa underbara webcam foton;) måste bli ett halvtaskigt för jag kan inte sitta och ta selfien hur som helst mitt i folkhavet... ;) 
 
 
 


Kommentera inlägget här: