Maritza

Nu jävlar ska här skrivas....

Kategori: Backpacking 2015/2016, Höst 2015

..tänkte  jag idag, igår, för någon dag sedan, en vecka sedan.
Jag har så mycket jag egentligen vill säga som har hänt nu, men det är svårt för mig att ens få det till ord för mig själv ännu. Då blir det lite svårare, om djup och känslor inte ens fastnar på ens eget lilla papper.
 
MEN det som inte kräver så mycket tanke är en klar analys av sista dagen i Texas och mellanlandningen i Helsingfors.
Som alltid är jag den största bebisen då det kommer till att lämna. Denna gång var det extra svårt, jag var inte redo ännu. Så ledsen lämnade jag Texas än  en gång för att komma över helgen till Helsingfors innan jag flyger vidare till Kambodja på måndag.
Och Helsingfors är inte fy och skam heller nu ska ni veta! Jag bor hos bästa Jennika, Sara kommer i helgen, moder en sväng och andra som jag känner har flyttat hit så det kan bara bli strålande! 
 
Nu sitter jag i det egenskapade bombkaoset som brukade vara Jennikas lägenhet. Jag fattar inte hur jag ens har fått så mycket med mig fysiskt på planet och intryckt i väskan... och nu ska det packas om till Asien.. skoj. Därför har jag färgat hårrötterna lila istället, kollat Paradise Hotel och köpt chips medan Jennika tränar. Mycket mer givande än att packa ihop och organisera sitt liv ;)
 
Jag ska bli bättre på detta nu då jag reser vidare och då min virvel av intryck, känslor och saknad har klarnat lite (: So long lovers! 
 
Uppmuntrande as always då man åker till HEL
 
Kommentera inlägget här: