Maritza

San Antonio, Pedicure && Starbucks

Kategori: Backpacking 2015/2016, Höst 2015, Texas 2015

Elm mott
Dag 10
 
Den här veckan har varit suverän hittils :) 
I måndags körde vi ner till San Antonio med lite "släkt". Alltså det är en superstad, om ni är i Texas nångång så löns det att åka dit. De har en liten å eller vad man ska kalla det som går genom stan, så man kan gå längs hela minifloden och det finns restauranger och butiker längs hela. Det är superfint runt jul för de hänger upp julbelysning runt hela gången :)
Dessutom är det en superparty stad på kvällen, helt fullt med folk som går från bar till bar. 
Och vill man vara lite turist så är det i San Antonio som the Alamo ligger, och så har de mycket gamla byggnader och andra sevärdheter som man kan gå runt och titta på om man känner för det. Hela stan är väldigt fin :) 
Absolut värt ett besök!

San Antonio.
 
Förutom det så har jag träffat lite kompisar den här veckan. Igår träffade jag en som jag brukade vara väldigt nära, det var skoj. 
Idag så åkte jag med Brooke till ett spa, hon hade bokat pedikyr åt oss båda. Jag tänker inte lägga upp en bild på mina gulliga små fötter, men de är mjuka och lena och fina med lila tånaglar :) Efter det gick vi på lunch och drack en mojito. Det är superkul att se alla igen! Alla mina gullungar borde vara samlade på samma ställe..
 
Det är konstigt egentligen hur hemma jag känner mig, och faktiskt är då jag är här ändå. Jag har mitt eget rum, min egen bil (Thank you Scotty for letting me drive your Dodge Charger), körkort, vänner och jag känner till stan. Känns riktigt bra då man kan köra iväg själv här genom Starbuck drive thru och åka till en kompis :) 
Jag är ju vuxen nu så jag får vara ute hur länge jag vill nuförtiden, annat var det förr då jag var tonåring ;) 


Där ser man ju mina små söta tår, bil och min Cinnamon Dulce Latte som man bara får här :)
 
Ja så det var nu en snabb lite uppdatering. Hänger mest nu och träffar kompisar :) och imorgon blir det att se Brookes dotters Homecoming parade vid hennes skola. Helt sjukt att hennes äldsta dotter är 10 år redan... Känns som man själv är hundra.. ;) 
 
Ha en bra dag sötnosar ! 
Kommentera inlägget här: