Maritza

Scuba diving i Koh Tao

Kategori: Backpacking 2015/2016

Koh tao
 
Nu har vi börjat dyka på allvar. Imorgon kl 08 blir det dags för det första äventyret under havsytan och jag är SÅ taggad! 
Koh Tao är känt för dykning och ön är full av olika dykarskolor. Jag dyker med Roctopus,och är supernöjd med det!! Det är ett av de få ställena som man kan ta sin RAID licens, det var det som jag ville ha, och de är ett riktigt nice ställe med duktiga instruktörer. 
Att ta open water (dykning ner till 20 meter med RAID) kostar ca 250 euro, vilket är prisvärt om man ser på vad det kostar på andra ställen. Med en licens får man dessutom dyka överallt, så jag tycker det är en värd inverstering eftersom licensen dessuotm är internationell. Då vi åker vidare har jag absolut tänkt dyka på andra ställen också! :)
Jag är så ivrig inför imorgon! Jag hoppas vattnet är riktigt klart och att vi ser massor med spännande saker! 
Vi är fyra i min dykargrupp, plus instruktören, vilket jag tycker är jättebra. Små  grupper känns mer seriöst och som att man hinner gå igenom mera med sin instruktör.
Nu ska jag fortsätta med pluggandet, det hör till att läsa teori då man tar sin dykarlicens. Det känns underligt att plugga, var ett tag sen... och imorgon är det prov.. :)
 
Ha en bra kväll alla! 
xx
 
 

KOMMENTARER:

  • Sabina säger:
    2016-01-02 | 15:16:29

    Som om de int sku räcka med att de finns allt för mycket ormar på land, så finns dom i havet också! Usch..
    Tvivlar dock int på att dykning e superhäftigt om man int e sån mes som jag med fiskar :D

    https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjthvyyqIvKAhWBFiwKHReiBxEQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fpulse%2F20140716162604-231124390-just-keep-swimming&psig=AFQjCNFF7hqqmcEb4dBOuk7v7SYnLyy5sQ&ust=1451830488733193

    Svar: hahahaha :) men då de e en ål och ingen orm ;) jaa alltså det ska bli superspännande imorgon! :D
    Maritza

  • Viveka säger:
    2016-01-02 | 16:36:04

    Åh, vad spännande! Lycka till med allt! Blir kul att höra om upplevelsen! :)

Kommentera inlägget här: