Maritza

Hälsningar från Darwin

Kategori: Backpacking 2015/2016

Hejsan! 
Nu är ju mina farmdagar officiellt över och vi är på väg på nya äventyr. Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här, men jag vhar varit en sväng via Sydney och flygit upp från Sydney till Darwin som ligger i Northern Territory i Australien. Här är vi nu några dagar innan det blir Bangkok som impulsresa på måndag :) 
 
Det är skönt att vara tillbaka i värmen! Det är ju vinter i Australien men norra Australien är ändå så nära ekvatorn att det är rätt så skönt och varmt här uppe. Det är minusgrader i södra Australien nu vilket jag inte riktigt har kläder för och jag har heller ingen lust att köpa en ny varm garderob som bara tar rum och pengar. Speciellt då Austalien redan är så otroligt dyrt att backpacka i!
 
Vi har tagit det mest lungt här, kollat en strandmarknad, stränder, parker och så. Infgen stress. Det är lite typiskt för här uppe i norr kan man inte bada alls, det är för farligt, så det finns en massa vackra stränder som man inte alls kan bada vid. Det finns saltvattenkrokodiler som är livsfarliga och maneter som är dödliga till exempel. 
 
 
 
Så idag är det krokodiler på schemat, vi ska till ett krokodilakvarium och titta på saltvattenkrokodiler.. :D spännande! 
 
Ha det bra alla gullungar! xx
Kommentera inlägget här: