Maritza

Balinesisk dans

Kategori: Backpacking 2015/2016

 
Halloj!
Ska försöka nu igen att visa lite bilder från gårdagens balinesiska dans och dansteater :D
De uppträdde på en tempelgård i färggranna kläder till traditionell musik. Dansen följde en traditionell historia och var som en dansteater som man kunde följa med i ifall man läste bakgrundsinformationen som var skriven på biljetten. 
Kläderna som dansarna hade var superfina och det var riktigt häftigt att se dem dansa, speciellt då det är en typ av dansteater som man inte alls är van vid hemifrån. 
Dansteatern tog 1,5 timmar och man satt på stolar vid scenen. Vi hade tur som kom tidigt så vi såg riktgit bra. Mitt under dansen så var vi dock tvungna att flytta till andra sidan gatan in under tak för det började ösregna. Alla gick över och de som jobbade där delade ut stolar. 
Jag är glad att vi gick och såg dansen igår för för mig var det så värt det! Har ni möjlighet så gå och kolla en dansteater, väldigt annorlunda och en färgglad och intressant upplevelse! 
 
Förutom regnet igår så har vi haft väldig tur med vädret. Det är regnsäsong här, men vi har mestadels haft bra väder. Jag tycker också det är helt bra att åka under lågsäsong trots att man riskerar lite regn för det är så mycket billigare :)
 
Nu ska vi se om detta inlägg laddas upp då jag försöker publicera ;) Ha en fortsatt bra dag! 
xx
 
 

KOMMENTARER:

  • Viveka säger:
    2016-02-20 | 09:35:03

    Vad kul att du delade dansteatern :) Fick mig att tänka på dansgrupperna i Smedsby :) Härliga tider. God fortsättning med att samla upplevelser! Puss och kram!

    Svar: haha jaa herregud :D absolut! imorgon Gilis!
    Maritza

  • Viveka säger:
    2016-02-20 | 09:35:04

    Vad kul att du delade dansteatern :) Fick mig att tänka på dansgrupperna i Smedsby :) Härliga tider. God fortsättning med att samla upplevelser! Puss och kram!

  • Viveka säger:
    2016-02-20 | 09:35:05

    Vad kul att du delade dansteatern :) Fick mig att tänka på dansgrupperna i Smedsby :) Härliga tider. God fortsättning med att samla upplevelser! Puss och kram!

  • Viveka säger:
    2016-02-20 | 09:35:06

    Vad kul att du delade dansteatern :) Fick mig att tänka på dansgrupperna i Smedsby :) Härliga tider. God fortsättning med att samla upplevelser! Puss och kram!

Kommentera inlägget här: