Maritza

Framme i Sydney: Darling Harbour

Kategori: Backpacking 2015/2016

Hej på er!
Igår landade jag i Sydney 07:10 :) Det känns som jag ännu inte riktigt har förstått att jag är i Australien nu. Igår spenderades dagen med att skaffa ett australienskt telefonnummer, ett bankkort i Austalien, gå runt i parker och gå ner till Darling Harbour. 
Telefonabonnemang är jättedyra i Austalien! Jag som är van vid att ha obegränsat internet på telefonen, som vi har i Finland, känns det superkonstigt att inte kunna kolla youtube eller dela internet till datorn för netflix. Där jag ska jobba finns det inte så mycket täckning så jag har ett dyrt abonnemang.. Sydney är riktigt dyrt i överlag, speciellt då man flyger hit rakt från Asien.
 
På kvällen gick vi ner till Darling Harbour. Så fint med en massa restauranger, synd att de är så fancy att vi inte hade råd att äta där :) men promenaden runt var jättefin! Hela hamnen hade en väldigt romantisk stämning,, perfekt avslut på första dagen i Sydney.
 
Idag blir det att traska ner till Sydney Opera House och kolla runt där. Ikväll blir det Sydney Gay Pride och Mardi Gras, det ska bli superkul! 
Ha en bra kväll alla!
xx
 
 
Kommentera inlägget här: