Maritza

Be prepared

Kategori: Sommar 2014, Vardagen

Nu sitter jag och försöker förbereda mig så gott det går inför imorgon och inför hela terminstarten. Det känns kul at börja och som en spännande utmaning, samtidigt som jag sitter och hoppas på att jag har allt på koll och vet vad jag har gett mig in på. 
Kanske man får Karma nu från hur man själv var i högstadiet då det är min tur att undervisa högstadieungdomar.. (: Nervös för att träffa eleverna är jag inte, det ska bara bli roligt, men det är så mycket nytt som ska rymmas inne i min stressade hjärna. 
Jag känner att jag borde ha mer tid för att bearbeta en massa annat tråkigt innan min hjärna helt skulle vara inställd på att ta in massor med ny information. Men jag tror också att det behövs, jag behöver fokus på något annat. Och någonstans att göra nytta. 
 
Enda riktiga omg omg omg jag har nu är över matten. Jag har aldrig tyckt om det och aldrig varit bra på det. Men det ska bannemiggg gååå! Sitter nu och förbereder mig på matematik åk 8 (: 
Haha varje Pi sida känns så främmande, jag har säkert totalförträngt all matematikundervisning från högstadiet. 
 
 
Nå jag är ju ny på min arbetsplats, så vissa saker måste väl bara klarana med tiden. Trots att det känns spännande och roligt att börja nu på nytt ställe så kommer jag att sakna mina fantastiska arbetskompisar på Åland! Jag kunde inte ha fått en bättre start som lärare än vad jag fick där. 
 
Nu är det back to work så jag fixar den här första veckan i alla fall (: 
 
//Mizza
 
Kommentera inlägget här: