Maritza

Flitig studerande

Kategori: Vardagen

 
Nu har jag då äntligen fått mitt schema upprätt och klart! Jag vet inte om jag skall vara ledsen eller glad över att inte ha så mycket kurser. Det är skönt men det känns lite som slöseri med tid. Därför är jag väldigt aktivt arbetssökande just nu, så om det är någon som har ett jobberbjudande - kontakta mig :)
 
Jag känner mig ändå motiverad eftersom min studieplan är gjord så att jag kommer att bli klar till jul nästa år! Whoop! Om nu inget extremt oväntat händer eller om jag börjar missköta mig. Det känns bra. Då har jag bara varit här i huset i tre och ett halvt år. Inte illa människor.
 
Det som lite oroar mig är det här med Kela-månader som jag har kvar. De borde räcka ganska jämt ut till jul nästa år men då är de slut ifall jag skulle vilja studera något under våren. Det är också en av orsakerna till att jag verkligen försöker hitta ett extrajobb, det bästa skulle vara att pausa studiestödet och på det sättet spara månader. Det här borde ju verkligen inte vara ett problem med tanke på att jag har gått snabbare, men eftersom jag har studerat i Sverige innan så har jag redan förbrukat månader som jag nu skulle vilja ha. Oh well, erfarenheter rikare.
 
Nu ska jag lämna in en arbetsansökan faktiskt och hoppas på det bästa ! :)
 
Ha en bra vecka alla sötnosar!
Kommentera inlägget här: