Maritza

Sista dagen i Texas

Kategori: Texas 2012

Känns lite overkligt att åka hem. Eftersom jag har bott här en gång i tiden så känns det som att vara hemma. Så det är bittersweet att åka hem. Jag kommer att sakna folk här, men jag har saknat folk hemma som jag får se igen :) Igår kväll åkte jag och Brooke till en bingo hall som två gamla tanter och spelade Bingo. Vi visste inte att det var en snabb bingo så vi skulle båda ha vunnit pengar men vi var inte tillräckligt snabba. Oh well, min grej är att man behöver inte vara ledsen över pengar man aldrig haft :) Men Brooke var ganska sur haha! Efter det åkte vi till en bar och spelade biljard och drack en öl innan jag sa hejdå åt henne. Så nu har jag sagt hejdå åt alla här, så nu är jag så redo jag kan bli att åka hem.


Idag har jag tagit hand om mimna sista ärenden och tvättat det sista så att jag kan packa. Jag hoppas verkligen att min väska inte kommer vara för tung för att ta med utan extra avgift. Jag tror det borde vara okej för vi vägde den för någon dag sen helt full och det var precis under gränsen.
 
 
Så här ser det ut just nu.. Jag har tagit en liten paus i packandet och fixar med annat nu en stund. Dessutom är vill jag vänta tills L kommer hem så vi kan provväga väskan och se hur tung den är nu.
 
Ikväll ska vi ut och äta middag eftersom det är min sista kväll och sen iväg på Baylor volleyboll. Så det blir kväll med "familjen" idag. Passar mig bra som ett avslut på äventyret för den här gången :) Can't believe I'm going home already! Så klockan tre inatt är det väckning för att sätta oss i bilen och köra iväg till Dallas.
 
Bittersweet.
 
PUSS ALLA SÖTA !
Mizza

KOMMENTARER:

  • Hannele säger:
    2012-09-26 | 00:55:28

    Önskar dig en bra resa hem och varmt välkommen tillbaka till Finland! Många saknar dig här, så de kommande veckorna går säkert till en stor del i välkomstfesternas tecken. :)) Förstår dock så väl bittersweetkännslan, som du har inför avfärden från Texas.
    Kram!

Kommentera inlägget här: