Maritza

Sista måltiden

Kategori: Texas 2012

Tjenamåsh!
 
Känns lite ödigt här nu eftersom det här var min sista helg i Texas. Vi hade en sista hemmamåltid igår som en fin söndagsmiddag för att fira att jag lämnar dem ifred :) Vi åt chicken fettuccini alfredo! Alltså det är nog GOTT. Och det var riktigt roligt för vi gjorde allting själva förutom att mörda kycklingen. Så vi fixade vår egen pasta och sås.
 
recept och ingredienser

uu hemmagjord pastaa i pastamaskinen
 

italienska kvinnor i köket. Vi klipper pastaplattorna i pastamaskinen till fettucini.Sedan hängs det upp för torkning.
 
CHICKEN FETTUCINI ALFREDO!
 

Svingott var det! Och efterrätt blev carrot cake. Lovely! Så det var en mysig hemmakväll. Efter middagen var jag riktigt amerikansk och kollade Football med la familia här. Skönt att dagen slutade trevligare. Jag spenderade förmiddagen med att säga hejdå till två sötbollar. Helgen i överlag har varit perfekt. Jag har varit lite isolerad med en fin. Nåå man för göra en comeback snart.
Jag fick ett trevligt e-mail från mitt universitet att jag är välkommen att börja gradukurser nu. Whoop whoop för min  nördighet! Känns lite uppspeedat eftersom resten av klassen påbörjar kanden iår.
 
Lite mindre kul med att komma hem är att mina matallergifasoner är riktigt bad nu. Inte så konstigt med tanke på all mjöl och sånt som jag har tjuvätit här. Så efter min sista mältid hemma med underbara Sara så blir det allergimat. Det ska bli skönt att inte må halvskit konstant. Min  läkare kommer heller inte att vara så glad på mig efter mina roliga partyhelger. Oh well. 
Nu ska jag iväg på Massage till Brookes jobb :) Bra att känna massörer också :) Ha en bra dag allihopa!
 
PUSS

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2012-09-24 | 18:13:29
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Jeee, du kommer hem :D Längar till lördag!

    Svar: DET GÖR JAG OCKSÅ! det ska bli fucking awesome!
    Mizza

  • Anonym säger:
    2012-09-24 | 21:09:22

    2 dagar kvar.. :)

Kommentera inlägget här: