Maritza

Julen som gick

Kategori: Vinter 2014

Det var en mysig jul i år. Trots att vi inte hade så mycket extra plats hemma hos oss rymdes alla in. Vi hade julbuffet i år eftersom det hade blivit så trångt på bordet annars. Min lillkusin var också med, sötast i världen! 
Efter maten så kom jultomten förbi (: Jag blev jättenöjd med mina julklappar! Jag hade inte önskat mig så mycket men jag tycker inte det behövs heller. 
Efter att julklapparna var utdelade blev det lite sent för lillkusin och de begav sig hemåt, också farmor åkte hem. Vi som blev kvar spelade samma frågesport som vi hade gjort i centralradion för temadagen på jobbet (: Den hade typ 25 frågor med tillhörande musik till frågorna. 
Sedan var det dags att lägga sig och mysa ner med nya julklappskuddar (: 
 
På juldagen sov jag i lugn och ro innan mamma och pappa kom och åt rester. Vi var också bortbjudna på middag så det var eftrermiddagens program. På kvällen skulle jag på juldagsfest så jag fick åka iväg lite tidigare för att hinna. Superkul juldag! 

Det har nog blivit mycket julmat de här dagarna. Känns bra det är ett år tills nästa gång så man hinner bli sugen på den igen (: 
 
 
Julen är min absoluta favorithögitid på året och jag älskar julstämningen och allt julstök innan jul. Den här julen var precis lika bra som alla andra fina jular. Tack för den julen alla som var med och gjorde den magisk i år igen! :D 
 
 
Kommentera inlägget här: