Maritza

#Bloggträff14

Kategori: Höst 2014

Igår var det bloggträff på cafét Ylikiva i Vasa som gruppen Finlandssvenska bloggare hade ordnat. Det var första gången jag var på Ylikiva och det var ett riktigt trevlig café ! Mysigt och familjevänligt! Jag kom med Ami och hade träff där med Sara och Sofia
Jag är inte så insatt i bloggvärlden så det var riktigt kul att träffa andra som bloggar från vasatrakten. Jag tycker också att det alltid är kul att faktiskt träffa människor bakom skärmen för det ger en mycket större och bättre bild av personen. Det var intressant att höra allas egna presentationer av sig själva och av deras bloggar, men jag kände att jag själv inte hade så mycket att säga. Jag skriver mest av mig, jag hör inte till någon speciell kategori direkt. Jag är mera gästfigur och statist i andras bloggar ;) 
Som Ami också konstaterade i sin blogg så blixtrade det av systemkamerablixtar under träffen, jag som är ett hardcore instagramfan tog mest bilder med telefonen. Riktigt typiskt (: 
 
 
På Ylikiva serveras kaffet i underbart fina kannor med tillhörande koppar. Det är lite som ett kafferep som man lekte som liten, eller som tepartyt i Alice i underlandet. STORT plus Ylikiva också för att de serverar gluten, mjölk och äggfria våfflor som är jättegoda! Det är inte ofta man hittar sådana ställen! 
Sååå gott! 
 
Tack så mycket åt Vasavärden Maria för en lyckad och jättetrevlig bloggträff! Och roligt att också mindre bloggare är välkomna!:D
 

KOMMENTARER:

  • KassandraPalma säger:
    2014-10-26 | 09:01:45
    Bloggadress: http://kasssandra.blogg.se

    ser gott ut!

    Svar: Det var riktigt gott faktiskt :) Konstigt hur egna våfflor aldrig blir lika goda...:D
    Maritza

  • Susanna Maria J säger:
    2014-10-26 | 10:04:49
    Bloggadress: http://oslofru.com/

    Ser mumsigt ut :D

    Svar: Det var riktigt mumsigt! :D
    Maritza

  • Sara säger:
    2014-10-26 | 11:37:36
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Tack för sällskapet. Och din far är så rolig. Skrattar ännu! Haha!

    Svar: haha han skrattar väl typ ännu han också.... ;)
    Maritza

  • ɑ n n i k ɑ säger:
    2014-10-26 | 13:41:09
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

    Mums!

    Svar: Jättegott! :D
    Maritza

Kommentera inlägget här: