Maritza

The Butterfly Garden i Kep

Kategori: Backpacking 2015/2016

Halloj!
Imorse tog jag min tuktuk till the Butterfly Garden uppe i bergen i Kep.Jag har en tuktuk driver här som jag kan ringa då jag vill förflytta mig, han ger mig bra rabatt också för att jag är blond haha :)
Lite svårt att ta bra bilder, för det första är inte fjärilar stilla och för det andra har jag bara min mobiltelefon att ta foton med för jag glömde kameraladdaren. Men jag får en ny snart av mitt kommande resesällskap <3
Jag redigerar inte bilder heller för det tar sån tid och wifi är oftast ganska osäkert.
 
I alla fall, the Butterfly Garden är ett ställe där de sköter om fjärilar från ägg till fullvuxen fjäril och försöker få så många som möjligt att klara sig. De har också butterfly yoga där som jag tyvärr missar för jag åker till Kampot imorgon och yogan är på lördag. Men jag får yoga på egen hand i stället :) 
Det var ett jättefint ställe som definitivt är värt att besöka om man är i Kep. Bergen är så vackra och naturparken ligger nära. 
 
En del puppor ser ut som smycken..
 
En taggig larv :) 
 
En bur med puppor i så de ska få kläckas och torka vingarna ifred. Då de kan flyga släpps de ut :)
 
 
Ha en bra kväll!
xx
Kommentera inlägget här: