Maritza

Soluppgång i Angkor Wat

Kategori: Backpacking 2015/2016

Siem Reap
Dag 48
 
Jag har haft en superstart på dagen! Imorse klockan 05 hämtade Chroy mig från mitt hostel. Jag träffade honom när jag kom hit med buss, han körde mig till mitt hostel på sin moped. På tal om trafikfaror och att inte åka någonstans med främlingar.. ;)
I alla fall så blev jag hämtad på hans moped imorse 05.00. Jag var aningens trött, men ville åka så tidigt för jag ville se soluppgången över Angkor Wat. 
Det finns många tempel i Angkor, Angkor Wat är säkert det mest berömda och byggdes under 1100-talet. Då man kommer till Angkor Wat så är det bra att ha en egen chaufför för dagen för det finns så många tempel och de är så utspridda. Ett av templen är det tempel som Tomb Raider spelades in i. 
Eftersom jag var där med en som är från Siem Reap såg jag också mer gömda tempel som han hittade till och som man inte kan komma till med buss för vägen är för smal. Vi åkte till ett litet tempel i djungeln som var så häftigt att se och eftersom det inte är så många som kan ta sig dit så var det väldigt lugnt där.
Vissa tempel var FULLA med turister, andra nästan tomma. Jag hittade en mysig plats i ett tempel där jag yogade en stund. Så det varierar mycket från tempel till tempel. 
Jag tog massor med foton som jag vill dela med mig av trots att inget foto kan beskriva hur vackert det verkligen är. Åker ni till Kambodja är Angkor Wat ett måste! 
 
 
Massor med bilder :)
Nu ska jag nog sova en stund, så trött! 
Ha en bra dag lovers!

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2015-11-22 | 20:50:59
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Så fint och häftigt, där i början av texten fanns ju kanske genast en grej som jag eventuellt inte hade hoppat på ;)

  • Maria säger:
    2015-11-25 | 21:51:42
    Bloggadress: http://www.mariasmemoarer.com

    så vackert! :) Och söta apor!

Kommentera inlägget här: