Maritza

Tatueringar i Siem Reap

Kategori: Backpacking 2015/2016

Siem Reap
Dag 49
 
Okej Sara! Nu har jag en sak som du aldrig skulle göra! Innan jag åkte iväg skämtade jag och Sara om att vi har väldigt olika sätt att resa på och att jag skulle uppdatera om "things Sara would never do" på bloggen.
Det här är definitivt en.
 
Igår då vi var ute och festade på pub street hittade jag och min nyfunna fantastiska vän Alexarae en coctailvagn som sålde drinkar för 1,50 dollar. 
Han som jobbade där började prata med oss om tatueringar och på något sätt slutade det med att vi bestämde att han skulle hämta oss idag och ta oss till hans kompis tatueringsstudio.
Så imorse ringde vi honom från vårt hostel och han tog med oss till en mysig bakgata där hans kompis har en liten tatueringsstudio.
Det var hur mysigt som helst, folk kom och gick och bara satt där och hängde med oss. En av hans kompisar är munk och vi fick en water blessing (magic) av honom efter våra tatueringar.
 
Både jag och Alexarae gjorde Kambodjatatueringar. Min betyder protection, good luck and safe travels.
Jag är supernöjd! 
Jag har den bästa resan någonsin :D
 
 
Vi var super hungriga efteråt för det blev väl en och annan drink igår.. ;) 
Maten var SÅ GOD!
 
 
Det här är tyvärr min sista dag i Siem Reap. Jag åker med nattbussen till sihanoukville ikväll. 14 timmar i buss .. men det är en hotellbuss så man har sin egen säng. Totalt värt för 14 dollar :)
Tråkigt att lämna Alexarae, vi har hunnit bli så bra kompisar, och hela staden för Siem Reap är awesome!
 
Ha en bra kväll gullungar! 
xx Maritza

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2015-11-23 | 21:15:31
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Muahahaha. Jå nä ;) det har kan ju lugnt klassas som en sån ;) !! I would never! Fast fin blev den och älskar förstås att den betyder nåt speciellt :)

    Svar: jag också! den gav säkert massa lycka inatt också! :D
    Maritza

Kommentera inlägget här: