Maritza

Bosqueville Homecoming

Kategori: Backpacking 2015/2016, Höst 2015, Texas 2015

Waco
Dag 12
 
Igår var det fredag och min fina vän Brookes barn hade Homecoming i deras skola. Brooke har två döttrar, 5 och 10 år, som båda var med i Homecoming paraden i deras skola Bosqueville. Homecoming är före ett football game och skolan bygger årskursvis som här olika Homecoming floats, alltså släp med olika teman, som kör i en parad. Först kommer the cheerleaders, sen går bandet och så kommer alla floats. Också Homecoming Queen kandidaterna åker i fina bilar och är uppklädda. De röstar fram skolans Homecoming queen som får en krona sen på kvällen under football matchen. Oftast är det också en dans på kvällen efter matchen.
 
Då paraden går förbi har familj och andra som vill se parkerat sina bilar längs paradvägen eller satt sig i campingstolar för att titta. Jag och Brooke var där ungefär en timme på förhand så vi skulle få en plats, det är många som vill titta. Då paraden kör förbi kastar de som sitter i paraden godis åt de som ser på, så det är massa överlyckliga kids som samlar godis runt paraden, en del vuxna också... ;) Jag och Brooke satt bak i hennes bil och väntade tills det var dags att samla godis :)
 
Det hör också till, iaf i Texas, att man har på sig en Homecoming mum hela dagen i skolan. Den är tung och stor, men det är en tradition här. Jag har ännu kvar min hemma hos mamma och pappa från när jag gick i High School och Connally hade Homecoming. Jag hittade en snabb film på hur de ser ut och hur man gör dem på youtube, ifall nån är intresserad av vad det är. I slutet av klippet kommer det bilder på hur de ser ut då de är klara :)
 
 
Bilder från Bosquevilles Homecoming :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Efter paraden åkte vi till skolan och hämtade hennes 5åring och så åkte vi hem och väntade på att den äldre skulle sluta skolan. Barnen åkte sedan på kvällen iväg med sin morfar för att se football matchen :) 
 
Så det var gårdagen det :) Ikväll blir det eventuellt the fair i Texas, det är sista dagen den är öppen :D
Ha en bra lördag allihopa! 
Kommentera inlägget här: