Maritza

Framme på farmen

Kategori:

Hejsan!
Vi kom ju till Spring Ridge redan förra veckan, men jag har haft så dåligt med internet eftersom min telefon inte fungerade med det mest vida nätverket här,Telstra, utan jag måste byta till ett annat. Väldigt konstigt eftersom många här inte får nån signal med Optus, som jag bytte till. Men det fungerar ju nu i alla fall vilket är super! Vad som inte är super är fortfarande hur lite surf man får för pengarna här. Vi är nog jättebortskämda med vårt obegränsade mobila internet i Finland.

Hursomhelst så har jag flyttat in i den lilla stugan på farmen som jag ska bo i. Det är jätteskönt med ett eget hem nu då man ska börja jobba också. Skönt att packa upp ;) vi har också en bil som vi får använda då vi är här. Det är nästan ett måste eftersom vi bor så långt ute på landet. Närmaste ministad där närmaste butik finns är 40 minuter bort och närmaste småstad där det finns mer service är ca 1 timme och 15 minuter härifrån. Så det blir att planera lite och att veckohandla. 

I morgon börjar jag jobba så då ska vi gå runt med de som äger farmen och lära oss hur vi ska göra våra sysslor här. Det är arbete med gården, små ärenden och att se efter kossorna. Jag ser framemot att börja jobba, det ska bli skönt att göra något fysiskt. Redan att klippa gräset runt huset igår kändes bra haha :) 

Det är så lungt och fint här ute på landet. Det är mest åkrar och farmer. Det finns en liten byskola och en lokal pub också men det är i stort sätt allt. Det är så häftigt att dagligen se koalor i träden, kängurur som hoppar omkring och färgglada papegojor utanför fönstret. Ett djur som är mindre kul här är Brown snake som hör till de giftigaste ormarna i världen. Utan motgift kan du vara död inom en halvtimme om du blir biten. Jag är tack och lov inte rädd för ormar, men jag har respekt för dem. Jag har inte sett en enda orm ännu så det är bra, som andra ormar vill dom helst inte mingla så nära människor.

Det var nu en snabb uppdatering. Jag ska ta in tvätten nu tänkte jag, laga frukost och lappa hål i våra kläder som har kommit då vi har backpackat i Asien :) 
Ha en bra söndag allihopa!!
xx

Lite bilder från Sandras hus, så kul att hon bor så nära! Tack igen Sandra för allt :D

KOMMENTARER:

  • Veronica Wallgren säger:
    2016-03-13 | 10:42:55
    Bloggadress: http://wallgrenveronica.blogg.se/

    Åh vad härligt det ser ut!

    Svar: ja det är riktigt mysigt :D så nöjd med vårt farmjobb!
    Maritza

  • Sabina säger:
    2016-03-13 | 21:11:55

    Fyyy ja får rysningar bara av o läsa om brown snake..

    Va fint de ser ut!! Helt superhärligt :) Lycka till med kossorna :D

    Svar: Hahaha!! ja alltså du sku säkert dö lite av bara tanken att de kan finnas ;) tack so far so good :)
    Maritza

  • Sara säger:
    2016-03-14 | 17:43:21
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Sååå nice det ser ut! Där sku man liksom gärna kuna va, speciellt i Sandras pool. Haha! Du måst visa mera om ert jobb och hus och allt. Om ni är där länge kommer jag å hälsar på :D :D

    Svar: Absolut!! och JA KOM TILL AUSTRALIEN! :D <3
    Maritza

Kommentera inlägget här: