Maritza

Och nästa stopp i äventyret är..

Kategori: Backpacking 2015/2016

.. Australien!
Eftersom det ännu är så dåligt med wifi på många ställen där jag rör mig är det alltid lättast att använda bloggen eller Facebook för att uppdatera vad jag håller på med, wifi håller inte alltid för att svara på massa meddelanden. 
Så nu meddelar jag åt dem som inte vet att jag flyger till Australien ikväll och har ett working holiday visum som börjar då jag kommer dit. Jag har jobb på en farm i samma lilla stad som en kompis bor i så där börjar jag i tre månader med att vakta ett hus och se efter kossor :)
Efter det får vi se, jag ska nog försöka få tag på jobb någonstans och hålla mig i Austalien en stund. Alla som har varit där och jobbat har älskat det så måste ju se om det är så fantastiskt som alla säger ;)
Det ska bli så kul att påbörja något nytt efter nästan 5 månader i Asien. Jag är dock inte klar med Asien, utan åker tillbaka i något skede och fortsätter till de länder jag inte har varit till ännu. Det blev en liten paus i asienresandet nu, jobb och tillfälligheter föll perfekt samman för Australien nu. 
 
Det ska bli så underligt till en början att inte gå runt med sitt hus på ryggen, utan att faktiskt ha någonstans att ha sina saker som man kan packa upp och vika in i lådor. Det var inte igår, det är nästan 6 månader sedan jag åkte från Vasa och sedan dess har jag levt i en väska :) Men bra har det gått! Haha, men med tanke på att jag nu ska börja jobba och vara i ett land som inte endast är stränder var jag tvungen att gå till H&M igår och köpa kläder. Jag insåg att mina hippie batikklänningar, saronger och virkade linnen kanske inte passar in då man ska vara i västerländska städer och söka jobb. Det är inte heller så praktikskt med kossor och farmarbete. Så det blev yogabyxor, linne, långärmat, en BH (som jag inte ens har haft med mig till Asien) och riktiga skor :)
 
Så kära vänner, nästa inlägg blir antagligen från Australien, och inläggen lär bli fler för jag föreställer mig att internet är snabbare och bättre där :)
 
Aukun, kauppon kaah och terima kasih Asien för den här gången och tack för alla nya underbara minnen! <3
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2016-03-03 | 12:04:27
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Spännande! Vi har aldrig varit i Australien, men däremot i NZ som är ett fantastiskt land. Önskar en fin resa vidare!

    Svar: Hej! ja så spännande! Tack ska du ha :D
    Maritza

  • Helena säger:
    2016-03-03 | 12:50:25
    Bloggadress: http://www.ohdarling.org

    Du kommer att älska Australien! :) Vart nånstans i landet kommer du att börja äventyret?

    Svar: Ja det tror jag också :D vi åker till spring ridge och farmjobbar, ska bli roligt att se landet!
    Maritza

  • Sara säger:
    2016-03-03 | 22:05:43
    Bloggadress: http://www.saralene.blogg.se

    Du har ju alltid pratat om att fara till Australien och jobba, så glad för din skull att det blir nu :) skoj! Och 6 månader!? what? e de så länge sen??

    Svar: japp det hander nu :D det borjar med tre manader farmjobb, sa far vi se sen hur det blir :D folk har ju fastnat :)
    Maritza

  • Maria säger:
    2016-03-06 | 19:51:33
    Bloggadress: http://www.mariasmemoarer.com

    Härligt!! Jag drömmer också alltmer om att åka till Australien på working holiday... :) Eller kanske volontärarbeta med djur!

    Svar: gör det! så värt äventyr! :D
    Maritza

Kommentera inlägget här: