Maritza

Sydney

Kategori:

Jag ska försöka med en snabb uppdatering från dag 2 i Sydney. Jag har ännu problem med min telefon, jag får ingen sändning någonstans.. Det funkar ibland, så nu sitter jag på min bestämda plats där jag har liiite sändning i alla fall , så hoppas det fungerar att ladda upp. Min telefon verkar inte fungera i detAustralienska nätverket, vilket är konstigt för den har fungerat perfekt i USA och Asien. Jag blir antagligen tvungen att köpa en ny australiensk telefon :/ Men hursomhelst, Sydney.

Andra dagen i Sydney så gick vi ner till the Opera House och vandrade runt i Royal gardens. Väldiga fin del av Sydney! Då vi gick runt såg vi också många som var klädda inför Gay Lesbian Mardi Gras paraden på kvällen :) hela staden hade en mysig festlig stämning hela dagen.

På kvällen gick vi för att se paraden. Det var sååå mycket folk så det var svårt att se något. Folk campar vid staketet hela dagen för att få bra platser. Paraden är ca 4 timmar så vi tittade en stund, gick runt lite och gick tillbaka och tittade. Vi hittade en kyrka som hade free BBQ under paraden. Det tyckte jag var helt fantastiskt! Alla fick gå dit och äta BBQ och ta en kopp te helt utan kostnad. Superbra initiativ att visa att alla är lika värda och att man inte dömer någon :D gården utanför kyrkan var dessutom supermysigt dekorerad med filtar och lampor :) 

Det var en kort uppdatering, nu ska jag snabbt försöka ladda upp det här innan telefonen tappar all sändning :) 
Ha en bra dag!
xx

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: