Maritza

Tips för färgglada vårhår

Kategori: Backpacking 2015/2016

Goddagens här kommer ett litet tips! 
Haha trodde nu inte att jag skulle ge några skönhetstips alls här bland kossor och i målarkläder men men jag måste tipsa om en superprodukt.
 
Eftersom man ibland måste bli lite kreativ med att ha saker för sig här ute i ingenstans så bestämde jag mig för en vecka sen att färga håret. Sedan bestämde jag mig eftersom jag är i min andra ungdom och allt för att färga ett färgglatt hår den här gången :)
Jag har färgat slingor och håret tidigare med klara färger, men de har tvättats ur ganska snabbt och jag har varit tvungen att bättra på hela tiden. Jag googlade lite på färger för jag ville det skulle hållas i håret den här gången och hittade Arctic fox.  Arctic fox är dessutom helt vegan , 15% av pengarna går till att förhinda animal abuse och färgen innehåller extra balsam så håret är mjukt då man är klar. Och färgen doftas SÅ GOTT! Hela paketet doftade gott då det kom :) 
Jag beställde blått, lila, orange och rosa från en australiensk hemsida. Först blekte jag håret och väntade två dar innan jag färgade håret rosa.
 
Färgen blev exakt som den är på flaskan och den är ännu superklar och shiny trots att jag färgade i måndags och trots att jag jobbar i solen och måste duscha efter mina arbetsdagar. 
Jag är verkligen imponerad! Så känner du för att vara lite färgglad i vår, i hela håret eller i slingor, så pröva Arctic Fox! 
 
 
 
Den här färgade jag med denna gång, billigt och bra, 14 dollar så cirka 12 euro. 
 
Ha en färgglad hårvår allihopa :D
xx
Kommentera inlägget här: